Warm bad voor cursisten Passionned Academy

Aan het begin van het nieuwe decennium maakt Passionned Academy, onderdeel van de Passionned Group, bekend dat zij al haar cursussen, trainingen en opleidingen voortaan laat verzorgen vanuit ‘de warmste huiskamer van Amersfoort’. Bovendien kunnen de docenten en cursisten gebruikmaken van de overnachtingsmogelijkheden en alle overige faciliteiten die het onlangs gerenoveerde Berghotel Amersfoort de bezoekers biedt.

Alle opleidingen op het gebied van datagedreven werken, data science en artificial intelligence worden vanaf 1 januari 2020 voortaan verzorgd vanuit het historische Amersfoortse Berghotel, gelegen op 400 meter boven ANP.

Passionned Academy is ervan overtuigd dat het besluit om in zee te gaan met het management van het Berghotel een juiste is. Eindbaas Daan van Beek van Passionned Group licht zijn beslissing toe: “Het hotel combineert een mooie ligging met een chique uitstraling. Het biedt tegelijkertijd een functionele, ruime en prettige leeromgeving waarbinnen docenten en cursisten zich goed kunnen concentreren en maximaal kunnen ontplooien”, zo schat ik in. “Naar dit authentieke huiskamergevoel, het tweede thuis, waren we al geruime tijd op zoek.”

Berghotel Amersfoort heeft een rijke familietraditie die teruggaat tot maar liefst 1880. Ondanks de noodzakelijke modernisering zijn de authentieke elementen nog zichtbaar en voelbaar in alle vertrekken van dit monumentale pand, zoals bijvoorbeeld de originele met epoxy bewerkte authentieke leestafel uit 1907, waar cursisten in de pauzes bijvoorbeeld rustig hun e-mail kunnen checken. Van Beek: “Ik merk gewoon dat hier de menselijke maat nog aanwezig is. Als organisator van opleidingen en trainingen moet je soms improviseren en dan is het bijzonder prettig als je niet alleen serieus wordt genomen, maar ook te woord wordt gestaan door empathische medewerkers met zowel een luisterend oor, als een flexibele, actiegerichte werkhouding, inclusief de wil om iets op te lossen. Die sfeer en mentaliteit hoop ik hier samen met mijn docenten en cursisten aan te treffen, het komende jaar en wat mij het betreft het komende decennium.”

Om in dezelfde beeldspraak van het begin te blijven, de cursisten van Passionned Academy gaan hun kennis niet alleen bijspijkeren in de ‘warmste huiskamer van Amersfoort’, maar zullen worden ondergedompeld in het spreekwoordelijke warme bad als het gaat om gastvrijheid, (audio)visuele ondersteuning, catering, ontspanning, entertainment, enzovoorts. Zelfs een korte lunchwandeling om even de gedachten te verzetten, kan een klein feestje zijn, omdat de omgeving van Klein Zwitserland bijzonder fraai is en allerlei mooie vergezichten biedt. Ook de cursisten of docenten die ervoor kiezen om in het Berg-hotel te overnachten, zullen niet teleurgesteld worden. Ze hebben immers een ruime keuze uit een van de in totaal 88 gemoderniseerde kamers.

Leergierige managers en medewerkers die hun vertrouwde werkplek drie dagen of soms wel langer verlaten om een meerdaagse cursus te volgen, willen volgens Van Beek terechtkomen in een veilige, discrete omgeving waar zij zich vooral welkom en op hun gemak voelen en zichzelf kunnen zijn. “Berghotel Amersfoort, gelegen aan de historische Wegh der Weegen, biedt een ideale leeromgeving voor onze cursisten die bovendien aan al onze eisen voldoet.”

Van Beek vervolgt: “We zijn zeker niet over één nacht ijs gegaan, want ons businessmodel is mede gebaseerd op 100 procent tevreden cursisten. Onze cursisten zijn immers ook onze ambassadeurs. Overigens worden onze opleidingen op veel meer aspecten beoordeeld dan de inhoud van de opleiding en de didactische vaardigheden van de docent. De uitstraling van de trainingslocatie, de gastvrijheid en de hele ambiance daaromheen spelen ook een belangrijke rol bij het finale oordeel. De catering hoort daar nadrukkelijk ook bij. Van het eerste kopje koffie tot en met de “one for the road” bij de afsluitende borrel moeten onze cursisten het gevoel hebben dat zij gast zijn. Cursisten rekenen ons terecht af op die gastvrijheid. Ons reviewsysteem, dat net als het hotelwezen gebaseerd is op maximaal vijf sterren, is wat dat betreft een uitstekende graadmeter. Die input gebruiken we om samen met onze partners onze dienstverlening dagelijks te verbeteren.”

Om helemaal op zeker te spelen heeft Van Beek niet alleen verschillende gesprekken gevoerd, maar zich ook verdiept in de bedrijfsformule en de achtergronden van het Berghotel Amersfoort. Zo weet hij dat het Berghotel binnen verschillende samenwerkingsvormen zelfstandig opereert. Die wetenschap schept vertrouwen. Het kwaliteitsniveau en de continuïteit van de dienstverlening is voor Passionned Academy een belangrijk aspect. Kortom: hij heeft er een goed gevoel bij, maar realiseert zich dat de mensen op de werkvloer het uiteindelijk moeten waarmaken. Hij weet ook dat zijn cursisten extra kritisch zijn, ook al betaalt de werkgever meestal de opleiding. Die kritische houding is volgens hem terecht. “Cursisten willen niet alleen waar voor hun geld, maar zien een opleiding als een totaalbeleving. De beleveniseconomie draait op volle toeren. Samen met het Berghotel Amersfoort willen we hieraan een concrete invulling geven.”

Tijdens de eerste kennismakingsgesprekken met de commerciële manager bleek al vrij snel dat de bedrijfsfilosofie van Passionned Group perfect aansluit op die van het voormalige kuuroord. “De ambitie van Berghotel Amersfoort om te allen tijde een vijfsterrenservice te verlenen spreekt in dit verband boekdelen. Qua ambitieniveau zitten we op dezelfde golflengte.”