Meeting Hygienics

7 huisgewoontes voor een veilige en hygiënische meeting omgeving

Onze Hygiëne Formule

Toen de eerste piek van de corona verspreiding tot het niveau gedaald is dat Nederland voorzichtig weer in bedrijf mocht gaan, vanaf 1 juni 2020, zijn we met z’n allen op zoek gegaan naar ‘het nieuwe normaal’. Onze normen en waarden zullen blijvend veranderen en we zullen bewuster om (dienen te) gaan met hygiëne en ‘de anderhalve meter samenleving’ vraagt om aanpassingen, in onze mindset en in praktische zin.

Daarom introduceren wij de Meeting Hygienics; onze hygiëne formule die volledig aansluit op de geldende RIVM maatregelen en waarmee we zorgdragen voor een veilige en hygiënische meeting omgeving. Zo is ons hotel én onze service inmiddels ingericht op de 1,5 meter norm, is de routing aangepast conform ‘altijd rechts is always right’, desinfecteren we contactpunten de hele dag door en hebben we aanpassingen gedaan in ons food & beverage assortiment. Onze Meeting Hygienics Manager houdt alles nauwlettend in de gaten, adviseert medewerkers en gasten en doet een beroep op ieders verantwoordelijkheid om samen zorg te dragen voor een fijne, hygiënische omgeving.

Klik hier voor informatie over ventilatie

Waarom?

•  Uw bijeenkomst bij het Berghotel in het ‘Nieuwe Normaal’
•  Onbezorgd bijeenkomen in een veilige en hygiënische meeting omgeving
•  Bijeenkomsten op basis van RIVM maatregelen

Helpt u ook mee met het doorontwikkelen van onze Meeting Hygienics?

Deel uw tips en/of ideeën via onderstaande button!

Tips / informatie delen
VoorNa

Opstellingen met 1M5

FILO

Wanneer wij 1M5 bijeenkomsten faciliteren in onze ruimtes proberen wij onze capaciteit zo goed mogelijk te benutten. Dit is mede mogelijk door het gebruik van de FILO methode. Deze is toepasbaar in de opstellingen school, examen en theater. Bekijk de video om te zien hoe dit in zijn werking gaat.

De 7 huisgewoontes

Onze uitgangspunten & beloftes

1. Afstand
Het hotel en onze persoonlijke service is ingericht op de 1,5 meter social distancing norm. Op sommige plekken hebben we daardoor restricties moeten invoeren.

2. Rechts
Bij het Berghotel geldt ‘Altijd rechts is always right’. Door altijd rechts te lopen houden we rekening met 1,5 m afstand.

3. Routing
De routing is aangepast en we spreiden aankomst-, pauze- en vertrekmomenten, zodat we zoveel mogelijk voorkomen dat gasten elkaar kruisen.

4. Contact
De hele dag door desinfecteren wij alle contactpunten in het hotel. Tevens adviseren we gasten gebruik te maken van tissues bij het openen van deuren en het aanraken van displays en stellen we desinfecterende hand gel beschikbaar op verschillende plekken.

5. Culinair
We hebben aanpassingen gedaan in onze brasserie  zodat onze gasten hier op een veilige manier van onze culinaire kaart kunnen genieten.

6. Communicatie
We communiceren, adviseren en inspireren pro-actief, zowel in het hotel (contactloos) als online op onze website en via social media.

7. Controle
Onze Meeting Hygienics Manager houdt alles nauwlettend in de gaten, adviseert medewerkers en gasten en doet een beroep op ieders verantwoordelijkheid om samen zorg te dragen voor een fijne, hygiënische omgeving.

FAQ

Wat kan ik qua veranderingen verwachten?
Onze service blijft onveranderd, dat staat natuurlijk voorop. Ook kunt u nog gebruik maken van alle vertrouwde faciliteiten, alleen zijn deze opnieuw ingericht op een hygiënische en veilige manier.

Hoe moet ik mijn gasten informeren over het ontvangst? 
Het hotel heeft net als altijd beide ingangen als entree. Het is van belang dat er geen samenkomst plaatsvind in de coffee corner, maar uw gasten koffie, thee of water pakken en direct door gaan naar de zaal. U krijgt de ruimte om 30 tot 60 minuten van te voren op te starten zodat u dezelfde rust ervaart tijdens het begin van uw bijeenkomst.

Hoe weet ik welke looprichting ik moet hanteren?
Houd rekening met drie factoren:
1. Houd altijd rechts aan – ‘rechts is always right’
2. Volg de pijlen op de vloer en geef elkaar voorrang wanneer er onduidelijkheid ontstaat.
3. Let op de ‘verkeersborden’ die u ziet hangen in en om het hotel.

Hoe gaan wij en jullie om met handcontact punten?
Onze Hotel Hygienic Managers desinfecteren (deur)knoppen, pinautomaten en spoelknoppen in toiletten zeer regelmatig. Ondanks de zorgvuldige en regelmatige reiniging adviseren wij u om in de toiletten een tissue, toiletpapiertje of doekje te gebruiken bij het openen van deuren.

Hoe serveren jullie de lunch in de zaal?
Tijdens het pauzemoment wordt u gevraagd om de zaal te verlaten. Doe dit rustig en bewaar afstand. Uw gastheer of gastvrouw plaatst dan de lunch in de zaal en geeft u de ruimte om terug in de zaal te treden. Bij het uithalen van de borden en serveerplateaus herhalen we deze procedure. Wij dragen bij het bereiden en serveren van voedsel te allen tijde handschoenen. Wanneer er meerdere zalen in gebruik zijn en dus meerdere groepen aanwezig, zullen wij u vragen rekening te houden met bepaalde tijden. Zo voorkomen we filevorming in de gangen, toiletten en coffee corner.

Moeten we echt 1,5 meter afstand houden tijdens de bijeenkomst?
Omdat wij uw bijeenkomst faciliteren, zijn wij verplicht uw zaal in te richten op de 1,5 meter regelgeving. Ons advies is te allen tijde, houd u aan de maatregelen van de overheid. Daarom zal het Bergteam geen concessies doen en uw ruimte altijd volgens de maatregelen klaarzetten. Echter kunnen wij u niet verplichten om op afstand te blijven van elkaar tijdens de bijeenkomst, dat is geheel uw eigen verantwoordelijkheid.

Onze Hygiëne Formule

Bij het Berghotel is dagelijks één van onze vele Meeting Hygienics Managers aanwezig om alle maatregelen nauwlettend in de gaten te houden. De Meeting Hygienics Manager adviseert daarnaast medewerkers en gasten en doet een beroep op ieders solidariteit om samen zorg te dragen voor een fijne, hygiënische omgeving. Bij binnenkomst in het hotel, ziet u bij de receptie wie de Meeting Hygienics Manager van de dag is.

Wilt u meer weten over onze Meeting Hygienics Formule? Neem dan gerust contact met ons op!

033 – 422 4222

Kirsten
Guest Relations Manager

Celinde
Supervisor Bediening

Maureen
Supervisor Front Office & Back Office

Mirthe
Marketing Manager

Miriam
Supervisor Bediening